روزه
روزه
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

روزه

 

يكي از راه‌هاي پيشگيري از ابتلا به خودارضايي پرهيز از پرخوري است كه يكي از روش هاي ان روزه‌گرفتن است. روزه علاوه بر اين كه نوجوان را در حصاري از معنويت قرار داده ،انرژي رواني او را به سمت هدف‌هاي والا جهت مي‌دهد، همچنين باعث كاهش كالري ذخيره شده در بدن مي‌گردد، در نتيجه انرژي حاصل از مواد غذايي در بدن كم مي‌شود و اين امر در كاهش ميل جنسي موثر است. روزي شخصي خدمت پیامبر اكرم رسيد و گفت به علت شرايط نامناسب مالي فعلا توانایی ازدواج ندارم و از حضرت راهي براي مهار شهتش خواست. يكي از توصيه‌هايي كه پيامبر به او فرمودند اين بود كه زياد روزه بگيرد.

 

در توصيه ديگري رسول اكرم چنين مي‌فرمايند:

اي جوانان به شما سفارش مي‌كند ازدواج كنيد و همسري را براي خود برگزينيد و اگر شرايط ازدواج را نداريد زياد روزه بگيريد، زيرا روزه توان جنسي را كنترل و تعديل مي‌كند.

 

نوجوان اگر بتواند هفته‌اي يكي دو روز روزه مستحبي بگيرد براي كاهش غريزه جنسي‌اش بسيار مفيد است. اگر توان آن را ندارد و يا شرايط روزه گرفتن مهيا نيست، مقدار غذايش را كاهش و فاصله بين وعده‌هاي غذايي را افزايش دهد. روزه علاوه بر كاهش ميل جنسي، فايده‌هاي ديگري هم دارد كه يكي از آنها تقويت نيروي تقوا در وجود فرد است. تقوا نيروي بازدارنده فرد در مقابل گناهان و آلودگي‌هاست. نيرويي دروني است كه هميشه همراه انسان است و او را از دست زدن به كارهاي غير شرعي و حرام بازمي‌دارد. يكي ديگر از آثار روزه گرفتن، تقويت نيروي اراده است كه در پيشگري از خودارضايي نقش مهمي را ايفا مي‌كند.

 

زلال - حوزه مشاوره فرهنگی

 

 داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: درمان خودارضايي، راه هاي ترك خود ارضايي، ،
:: برچسب‌ها: روزه,